Dunedin Osprey Cam, Florida 2009 - 2010

Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

.. sama on kohde kaikilla ... jotain jännittävää menossa.. :laugh: .. mainio keskittyminen poikasilla. :P
Avatar
Pb
Site Admin
Site Admin
Viestit: 2214
Liittynyt: 11 Syys 2009 08:38
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pb »

Kovin on sateinen aamu. Rouva "Umbrella" yrittää suojata pikkuisiaan..

Kuva
Ei minua varten tarvii keittää... :cb:
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Ploughboy kirjoitti:Kovin on sateinen aamu. Rouva "Umbrella" yrittää suojata pikkuisiaan..
Vielä kun pikkuisia ovat, taitaa rouva "Umbrella" onnistua tuossa hyvin. ;) Toivottavasti ei kuitenkaan noin paljon sada kuin miltä näyttää: pesä on kuin keskellä lainehtivaa merta. :roll:
Avatar
Pb
Site Admin
Site Admin
Viestit: 2214
Liittynyt: 11 Syys 2009 08:38
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pb »

Sain juuri Sparky Jonesilta mailia, jossa hän kertoi, että heillä on ollut viime yönä ja vielä tänä aamuna kova myrsky. Paikalliselta kotkanpesältä oli poikanen pudonnut myrskyssä ja sitä ei ole vielä saatu pyydystetyksi.

Hän haluaa kovasti nähdä, että sääksenpoikaset saavat tämän aamun ensimmäisen ateriansa.

Parhaillaan Dunedinissa on kovaa tuulta, salamointia ja sataa myös kovasti. Ei mitenkään hyvä ilma kalojen pyydystämiseen ja poikasten ruokkimiseen.
Ei minua varten tarvii keittää... :cb:
Avatar
Pb
Site Admin
Site Admin
Viestit: 2214
Liittynyt: 11 Syys 2009 08:38
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pb »

"Dad" toi juuri hyvin pienen kalan, mutta ilmeisesti sitäkin maukkaamman.
Toinen poikasista yrittää syödä ihan itse!


Kuva
Ei minua varten tarvii keittää... :cb:
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Hienoa, että "Dad" sai murkinaa pöytään, vaikka oli niin huono sää! :)

Kävin katsomassa, miltä nyt näyttää. Sade on tauonnut, ilma on ehkä raikas ja hyvä nyt. Golfkentällä näkyy suuria vesilammikoita.

Kuva Hei, me lauletaan! :smilie_wet_150:
Avatar
Pb
Site Admin
Site Admin
Viestit: 2214
Liittynyt: 11 Syys 2009 08:38
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pb »

Poikaset rengastetaan mahdollisesti vielä tällä viikolla.
Ei minua varten tarvii keittää... :cb:
Avatar
Millan
Registered user
Viestit: 6507
Liittynyt: 27 Syys 2009 20:52
14
Paikkakunta: Helsinki, Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja Millan »

Miten aika kuluukaan NÄIN nopeasti? :winke:
Marita...sääksikummitäti
Avatar
Pb
Site Admin
Site Admin
Viestit: 2214
Liittynyt: 11 Syys 2009 08:38
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pb »

Poikaset rengastetaan huomenna, torstaina klo 10:00 Dunedinin aikaa, eli se pitäisi olla silloin klo 17:00 meidän aikaa...

Sparky Jones lähetteli sähköpostia, jossa kyseli, että josko joku saisi kaapattua kuvia tuosta tapahtumasta. Heillähän on tuossa kamerassa sellainen probleema, että vain 20 yhtäaikaista käyttäjää voi olla kiinni, joten sinne pääsy voi olla ajottain hieman hankalaa.

Jos joku nyt onnistuu tuonne pääsemään ja saamaan kuvia, laittakaa parhaimmiksi katsomianne otoksia tänne, niin välitän sitten eteenpäin. Thx!
Ei minua varten tarvii keittää... :cb:
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Pitkästä aikaa sain yhden kuvan tältä pesältä (siis että aukeni tähän suureen kuvaan ja pari sekuntia kuva liikkuikin)

Kuva
Already this big!

Jos en olisi itse ottanut, voisin kysyä misä pesällä nyt ollaan??

[muuten kaksi kertaa tein tästä rajaamalla sopivamman version, mutta eipä photopucket sitä nyt suostu tänne antamaan :evil: ]
Avatar
stadinmummo
Registered user
Viestit: 1832
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:20
14

Viesti Kirjoittaja stadinmummo »

Pesällä rauhallinen tunnelma. Poikaset siivittelevät ihan pesän pohjalla - käy aika kova tuuli. Olisi muuten hauska tietää, mahtaako emo vaistota jotain. Se tarkkailee niin tiukkana ympäristöä ja sitten katsoo poikasiaan.
Saa nähdä, kuinka näkyy? :ifly: :ifly:
A bird does not sing because it has an answer; it sings because it has a song. - Chinese proverb
Avatar
Pb
Site Admin
Site Admin
Viestit: 2214
Liittynyt: 11 Syys 2009 08:38
14
Paikkakunta: Espoo, Suomi Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pb »

Poikasten rengastus kävi nopeasti,, pari käsiä vain vilahti pesällä ja poikaset olivat poissa.
Emo palasi heti takaisin tyhjälle pesälle ja huuteli poikasten perään.... Oli aika huolestuneen oloinen.
Kuva

Melko nopeasti poikaset palautettiin
Kuva

ja emokin tuli muutaman minuutin kuluttua takaisin pesälle... Kävipä näppärästi!
Kuva

Ei minua varten tarvii keittää... :cb:
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Näenkö oikein, että tuossa viimeisessä kuvassa kaksi ikionnellista poikasta katsoo emoaan silmiin. :)
Näppärästi tosiaan kaikki näytti käyvän. Se tuntuu hyvältä.
Avatar
Control
Registered user
Viestit: 1154
Liittynyt: 27 Syys 2009 22:03
14

Viesti Kirjoittaja Control »

Niin näppärästi meni rengastus, että tajusin asian tapahtuneen vasta poikasten palautuksen jälkeen. Mietin vain, että nyt se alkaa, kun emo on hermona ja poikaset "painuneet" näkymättömiin. Sitten vilahti käsivarret ja pari poikasta putosi pesälle. :laugh:
Annie

Viesti Kirjoittaja Annie »

Kun poikaset palautettiin pesään, vaikutti toinen poikanen varsin "ottaantuneelta" tapahtuneesta. Se ei pysytellyt matalana, vaan oli pystyssä kääntyillen eri puolille ponnekkaasti. Kun emo tuli, tämä sama poikanen näytti huutavan kurkku suorana tapahtuneen johdosta. Hyvä niin, olikohan koiraspoikanen?

Kävikö myös koirasemo pesällä? Jossain kuvassani emo näytti "sutjakkaammalta".

Kuva 2010-03-18, 18_00_16

Viime kesänä LG:ssä rengastuksen - ja satelliittiantennien laiton - jälkeen ei kukaan kolmesta poikasesta korottanut ääntään vähään aikaan.
Lukittu